אושרה התכנית להקמת "קו התכלת" של הרכבת הקלה בבירה

צבי טסלר 2 Comment on אושרה התכנית להקמת "קו התכלת" של הרכבת הקלה בבירה

היום אושר הצעד הראשון בדרך לחיבור בין שכונות דרום וצפון ירושלים באמצעות הרכבת הקלה

צילום: Kobi Gideon / Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים אישרה הבוקר (ראשון) להפקדה את תכנית משרד התחבורה להקמת "קו התכלת" של הרכבת הקלה, שיחבר בין שכונותיה הדרומיות של ירושלים לשכונות הצפוניות של העיר. הקו יבוצע כחלק מתכנית הקו הכחול המיועד להיפתח עד שנת 2030.

קו התכלת, שיהיה הקו השישי במערך הסופי של שמונה קווי הרכבת הקלה שמתוכננים לפעול עד סוף העשור, מחבר את הר הצופים ושכונת מלחה שבדרום העיר וייתן מענה לחיבור מרכזים אורבניים מרכזיים ובהם מלחה, תלפיות, עמק רפאים, מרכז העיר, גבעת התחמושת והר הצופים.

הקו חופף במרבית אורכו לתוואי הקו הירוק והקו הכחול שכבר אושרו לביצוע, וכולל מקטע חדש המחבר בין קווים מרכזיים ומאפשר מעבר נוח ומהיר ביניהם, וחיבוריות מלאה בין כל שכונות העיר. המקטע שאושר היום מחבר את מנהרת הקו הכחול לקו הירוק באזור הרחובות פיתוחי חותם וקרל נטר.

התוכנית, שהוגשה על ידי משרד התחבורה באמצעות צוות תכנית אב לתחבורה, כוללת הוספת מסילה באורך של קילומטר באזור השכונות רמת אשכול וגאולה, שתחבר בין הקו הירוק והקו הכחול, ותאפשר נסיעה רציפה בין שכונות תלפיות וגוננים בדרום העיר להר הצופים בצפונה, לרבות בית החולים הדסה והאוניברסיטה העברית.

לפי התוכנית, תוקם מסילת רכבת קלה לאורך רחוב קרל נטר בשכונת מעלות דפנה. התוואי יתחיל ברחוב פיתוחי חותם ויתחבר למקטע התת-קרקעי של הקו הכחול דרך פורטל ויתחבר לקו הירוק ברחוב שרגאי.

רשת הרכבות הקלות תספק כיסוי רחב וחיבור מהיר ויעיל בין שכונות העיר ובין מרכזי הפעילות, ותביא להקלה משמעותית של עומסי התנועה בירושלים, באמצעות תחבורה ציבורית נוחה, בטוחה, מתקדמת וידידותית לסביבה.

הרשת המלאה תכלול שמונה קווים תפעוליים, אשר יפעלו בהדרגה במהלך השנים הקרובות. לרשת יתווספו 31 קילומטרים של מסילות ו-52 תחנות חדשות עד תום העשור הנוכחי. לאחר השלמת הקו האדום יוקם הקו הירוק ממלחה וגילה להר הצופים, ובשלב הסופי יוקם הקו הכחול מהר נוף לנווה יעקב.

שרת התחבורה מירי רגב: "היום עברנו עוד משוכה והתקדמנו עוד שלב בדרך לשמירה על מעמדה של ירושלים כבירת התחבורה הציבורית של ישראל. ירושלים מובילה ומקדימה את כל ערי ישראל בפיתוח רשת קווי הסעת המונים, שתושלם עוד בעשור הנוכחי ותעניק לכל תושבי העיר והמבקרים בה חיבור נוח ומהיר מכל מקום לכל מקום, בעיר ומחוצה לה, והכל תוך חיבוריות וקישוריות מלאה ומינימום מעברים והמתנה".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    בענין קו התכלת של הרכבת הקלה בירושלים…..אני מתנגדת…לזכר 6 מיליון קדושי השואה…ותפקידן של רכבות בהשמדה. לא יאה למדינה היהודית להשתמש ברכבות…לא בבית סיפרנו…

    1. אין קשר, הנאצים לא המציאו את הרכבת, בטח לא את הרכבת הקלה, שבינה לבין הרכבות שהנאצים השתמשו אין שום קשר, אגב לידיעתך, הם השתמשו גם באוטובוסים ומשאיות, אז את יכולה ללכת ברגל…